W poniedziałek, 4 czerwca w Urzędzie Dzielnicy Wilanów m.st. Warszawy została podpisana umowa pomiędzy spółką Ratusz Wilanów a Pracownią Architektoniczną Kuryłowicz&Assciates sp. z o.o. na wykonanie projektu zamiennego budynku zlokalizowanego u zbiegu al. Wilanowskiej i ul. Przyczółkowej.
Umowę podpisali pani prof. Ewa Kuryłowicz, prezes Pracowni Architektonicznej Kuryłowicz&Associates oraz pan Marek Ledzion, prezes spółki z o. o. Ratusz Wilanów.
W ciągu ostatniego roku zarząd spółki Ratusz Wilanów uregulował wszystkie sprawy prawne związane z niedokończoną budową siedziby wilanowskiego samorządu oraz budynków do niej przylegających. Wykonano również ekspertyzy budowlane obiektów. Umowa z pracownią Kuryłowicz&Associates, która dysponuje prawami autorskimi do pierwotnego projektu ratusza, jest pierwszym etapem procedury wystąpienia o pozwolenie na budowę w oparciu o zamienny projekt budowlany. Poprzednie pozwolenie na budowę wygasło. W ciągu 5 tygodni od podpisania umowy będzie gotowa nowa koncepcja architektoniczna, a w listopadzie zamienny projekt budowlany ratusza.
Podpisana umowa przybliża nas do rozpoczęcia prac przy budowie ratusza w 2013 r.