Drodzy Mieszkańcy,
w Wilanowie przybyły 3 nowe punkty szczepień przeciwko COVID-19.
A oto lista wszystkich punktów:
- indywidualna praktyka lekarska - VAXMED - PUNKT SZCZEPIEŃ ul. Branickiego 15
- Nasz Gabinet WARSZAWA ul. Klimczaka 8
- Przychodnia CITYMED - Poradnia Podstawowej Opieki Zdrowotnej ul. Jana III Sobieskiego 18
- Przychodnia Lekarska, ul. Przyczółkowa 33
- Przychodnia Lekarska, ul. Kolegiacka 3
- BALUMED Specjalistyczne Centrum Medyczne Profilaktyki, Diagnostyki i Terapii Małego Dziecka, ul. Sarmacka 18/93
- Gabinet Pediatryczny "ESKULAPEK", ul. Sarmacka 1 b lok. 21
- Punkt Szczepień - Oddział Wilanów, Al. Rzeczypospolitej 14
- Punkt Szczepień, ul. Klimczaka 1
- Punkt Szczepień, Al. Rzeczypospolitej 1
- Praktyka Rodzinna "HEALTHCARE" Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej, ul. Chorągwi Pancernej 50
Zachęcamy do śledzenia mapy punktów szczepień ponieważ lokalizacje ulegają zmianie.
Bieżące informacje na temat wszystkich punktów szczepień znajdą Państwo pod linkiem: https://www.gov.pl/web/szczepimysie.


W Narodowym Spisie Powszechnym Ludności i Mieszkań podstawową i obowiązkową metodą spisową jest samospis internetowy. A dla osób bez dostępu do komputera czy Internetu wygodną i najbezpieczniejsza formą jest samospis za pośrednictwem infolinii spisowej pod numerem 22 279 99 99.
Droga do spisu przez telefon jest prosta. Wystarczy zadzwonić na infolinię spisową pod numer 22 279 99 99, a głos lektorki podpowie, co należy zrobić, by rozpocząć spis:
- najpierw trzeba wybrać klawisz „1”, aby wybrać „Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021”,
- potem znów wcisnąć „1”, czyli „Spisz się przez telefon”.
Telefon odbierze pracownik urzędu statystycznego, który będzie po kolei czytać pytania z formularza spisowego i wprowadzi odpowiedzi do systemu. Rozpocznie od pytania o PESEL, konieczny do zalogowania się do aplikacji spisowej.
Przez telefon można się spisać od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-18.00.
Uprzejmie infromujemy, że posiedzenie Komisji Planowania Przestrzennego i Ochrony Środowiska odbędzie się 23 kwietnia 2021 r. o godzinie 17:00 w formie posiedzenia zdalnego.
Link do transmisji:
Uprzejmie informujemy, że posiedzenie Komisji Skarg, Wniosków i Petycji odbędzie się 28 kwietnia 2021 r. o godzinie 17:00 w trybie posiedzenia stacjonarnego, w sali obrad Rady Dzielnicy Wilanów, ul. F. Klimczaka 4.
W załączeniu zamieszczamy porządek obrad oraz komunikat organizacyjny.
Szanowni Mieszkańcy,
zaprtaszamy Was do udziału w konsultacjach społecznych - Warszawa różnorodna - czyli jaka? Chcemy wspólnie z mieszkańcami i mieszkankami wypracować założenia do polityki różnorodności społecznej oraz przedyskutować propozycje najważniejszych pojęć dotyczących różnorodności społecznej.
Jak można wziąć udział w konsultacjach?
Spotkania dialogowe:
- 22 kwietnia (czwartek) w godz. 17:30 – 20:00
- 27 kwietnia (wtorek) w godz. 17:30 – 20:00
Spotkania konsultacyjne:
- 8 maja (sobota) w godz. 10:00 – 12:30
- 13 maja (czwartek) w godz. 17:30 – 20:00
- 14 maja (piątek) w godz. 17:30 – 20:00
Uprzejmie informuemy o zarządzeniu nr 555/2021 Prezydenta m.st. Warszawy z 13 kwietnia 2021 r. w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego z zakresu wychowania przedszkolnego w Dzielnicy Wilanów m.st. Warszawy.
Tekst ww. zarządzenia dostępny jest na stronie BIP pod linkiem:
https://bip.warszawa.pl/Menu_przedmiotowe/zarzadzenia_uchwaly/
Szanowni Mieszkańcy,
Warszawa wspiera uczniów zdających egzamin ósmoklasisty! Z myślą o nich miasto przygotowało filmy pozwalające na powtórkę materiału.Pierwsza część jest już dostępna na kanale YouTube pod linkiem: https://www.youtube.com.
Szanowni Mieszkańcy,
w trakcie trwającej pandemii szczególnie zachęcamy Was do załatwiania swoich spraw przez e-Urząd skarbowy oraz umawiania wizyt przez podatki.gov.pl. Umówienie wizyty pozwala szybko i komfortowo załatwić sprawy w urzędzie skarbowym. Bez kolejek i z zachowaniem środków bezpieczeństwa.
Wybierz urząd i sprawę, którą chcesz załatwić oraz termin i przyjdź na bezpieczną wizytę bez kolejek. Szczegóły pod linkiem: https://www.mazowieckie.kas.gov.pl.

1 kwietnia ruszył Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań. Z inicjatywy Urzędu m.st. Warszawy zostanie uruchomione stanowisko samospisowe przystosowane do osób posługujących się polskim językiem migowym. W stolicy może to dotyczyć nawet 25 tys. osób.
Główną formą spisu powszechnego będzie samospis internetowy w specjalnej aplikacji interaktywnej na stronie GUS. Takie rozwiązanie przyjęto nie tylko ze względu na pandemię, ale również wygodę wypełniania takiego formularza - spisu możemy dokonać o dowolnej godzinie przez 7 dni w tygodniu.
Stanowisko samospisowe dla głuchoniemych
Osoby, które nie mają możliwości dokonania samospisu, mogą skorzystać z wywiadu przeprowadzonego bezpośrednio lub telefonicznie przez rachmistrza. Jednak dla osób głuchoniemych ten wymóg jest nie do zrealizowania, gdyż komunikują się tylko z osobami posługującymi się polskim językiem migowym. Pytania w kwestionariuszu dla części z nich mogą być niezrozumiałe, gdyż język migowy różni się od języka polskiego.
Dlatego Urząd m.st. Warszawy 1 kwietnia uruchomi stanowisko samospisowe przystosowane dla osób głuchoniemych, które posługują się polskim językiem migowym lub korzystają z systemu języka migowego.
Rozpoczynają się konsultacje społeczne projektu „Program przedsiębiorcza Warszawa”, który jest jednym z gospodarczych programów wykonawczych „Strategii #Warszawa2030”.
Program kierujemy do osób, które prowadzą działalność gospodarczą w Warszawie albo zamierzają ją otworzyć, szczególnie do działających lokalnie mikro, małych i średnich przedsiębiorstw handlowych i usługowych.
Konsultacje rozpoczynają się 20 kwietnia i potrwają do 12 maja 2021 roku. O szczegółach można dowiedzieć się na stronie: konsultacje.um.warszawa.pl/przedsiebiorcza_warszawa.
Celem programu, który będzie realizowany do 2025 r., jest tworzenie i rozwijanie w Warszawie przyjaznych warunków do zakładania i prowadzenia biznesu. Skutki tych działań mają też wpływać na dzielnicowe rynki pracy. Chcemy, żeby mieszkańcy stolicy mogli większość swoich codziennych potrzeb realizować w pobliżu miejsca zamieszkania.
Zamierzamy ułatwić dostęp do informacji o warunkach zakładania i prowadzenia działalności gospodarczej, poszerzyć ofertę doradczą i szkoleniową, a także promować i premiować przedsiębiorczość.
Potrzebujesz pomocy prawnika?
Nie radzisz sobie z zadłużeniem?
Nie możesz porozumieć się z sąsiadem?
Skorzystaj z nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego! Taka pomoc jest udzielana za darmo, nic nie musisz za nią płacić.
Jaką pomoc możesz otrzymać?
- informację, jaka jest twoja sytuacja prawa oraz jakie są twoje prawa i obowiązki; informację, jak można rozwiązać twój problem;
- pomoc przy sporządzeniu projektu pisma, wniosku o zwolnienie od kosztów sądowych lub wniosku o ustanowienie pełnomocnika z urzędu,
- pomoc przy sporządzeniu planu działania (np. spłaty zobowiązań) oraz w jego realizacji,
- darmową mediację (np. w sytuacji konfliktu z sąsiadem).
Jak możesz skorzystać z pomocy?
Skontaktuj się z konsultantem dostępnym pod numerem 19115 i poproś o umówienie na telefoniczną poradę prawną lub obywatelską,
lub
wyślij maila z prośbą o mailową lub telefoniczną poradę na wybrany adres punktu pomocy prawnej lub poradnictwa obywatelskiego. Szczegółowy wykaz adresów mailowychvi harmonogram pracy punktów znajduje się na stronie (kliknij link): https://www.um.warszawa.pl/nieodplatnapomocprawna