Czytaj więcej: PIT w stolicy - to się opłaca

Szanowni Mieszkańcy Wilanowa,

przypominamy, że - zgodnie z decyzją rządu, standardowy termin na złożenie rocznego zeznania PIT został w tym roku wydłużony – deklaracje podatkowe można składać do końca maja 2020 r.

Czytaj więcej: Wspierajmy warszawskie teatry

Mieszkańcy Wilanowa,

kryzys spowodowany koronawirusem mocno uderza w sektor kultury, w tym szczególnie w branżę teatralną. Naszego wsparcia potrzebują artyści, pracownicy kultury i instytucje. Warszawska kultura dba o swoich widzów, teraz my zadbajmy o nią! Chodźmy do teatru nie wychodząc z domu.

Czytaj więcej: Zmiany w funkcjonowaniu...Od 22.04.2020 r. w Urzędzie Dzielnicy Wilanów realizowane będą wszystkie sprawy z zakresu ewidencji ludności, dowodów osobistych, rejestracji pojazdów, praw jazdy i innych dokumentów komunikacyjnych. Warunkiem realizacji usługi będzie telefoniczne umówienie się na wizytę.

W pozostałym zakresie bezpośrednia obsługa klientów polegać będzie na przyjmowaniu pism i wniosków - pisma można składać w punkcie podawczym w WOM.

Czytaj więcej: Koronawirus - obowiązek...Czytaj więcej: Koronawirus - obowiązek...

Czytaj więcej: #DajZiemiOddech - wymień...

Niedawno obchodziliśmy Światowy Dzień Ziemi. Nie tylko z tej okazji #DajZiemiOddech i zainwestuj w jakość powietrza! Złóż wniosek o dotację na wymianę “kopciucha” bez wychodzenia z domu. Jeśli już ogrzewasz dom ekologicznie, podziel się informacją o dotacjach z rodziną i sąsiadami. Wymień “kopciucha” i Daj Oddech Ziemi, a także sobie i swoim bliskim! Więcej informacji: https://zielona.um.warszawa.pl/dotacje-dla-mieszka-c-w-na-inwestycje-ekologiczne

Czytaj więcej: Bezpośrednia obsługa...

Szanowni Państwo,

w związku z zagrożeniem koronavirusem SARS-CoV-2 bezpośrednia obsługa klientów urzędu w poniedziałki realizowana będzie w godz. 08.00 - 16.00.

W załączeniu zamieszczamy stosowne ogłoszenie Prezydenta m.st. Warszawy.

Załączniki:
Download this file (wom.pdf)wom.pdf[ ]438 kB

Czytaj więcej: Koronawirus - pierwszy etap...

Mieszkańcy Wilanowa,

od dzisiaj, tj. od 20 kwietnia zaczynają obowiązywać zmienione zasady bezpieczeństwa w ramach pierwszego etapu łagodzenia restrykcji wprowadzonych w związku z epidemią COVID-19:

  • otwarty wstęp do lasów i parków Z WYŁĄCZENIEM PLACÓW ZABAW
  • możliwość swobodnego przemieszczania się w celach rekreacyjnych z zachowaniem wymaganego dystansu i z zasłoniętą twarzą
  • osoby powyżej 13. roku życia będą mogły się przemieszczać bez opieki osoby dorosłej
  • limit osób w miejscach kultu religijnego ulega zwiększeniu
  • nowe zasady w handlu i usługach.

Czytaj więcej: PRACA URZĘDU DZIELNICY W...Szanowni Państwo,

W związku z wprowadzeniem w Polsce stanu zagrożenia epidemicznego wdrożyliśmy nowe zasady organizacji pracy naszego urzędu.

W celu zminimalizowania ryzyka rozprzestrzeniania się wirusa jesteśmy zmuszeni czasowo ograniczyć ilość miejsc bezpośredniego kontaktu z interesantami.

Od 16 marca 2020 r.:

  • Obsługiwani  są mieszkańcy w sprawach, których charakter wymaga osobistej obecności np. rejestracja pojazdów, odbiór dowodów osobistych czy prawa jazdy, ale po uprzednim telefonicznym umówieniu wizyty (dowody osobiste 022 44 35 085, rejestracja pojazdów 022 44 35 092, prawa jazdy 0 22 44 35 088)
  • Ograniczenie funkcjonowania WOM-u do przyjmowania korespondencji w wyznaczonym miejscu tzw. kancelarii tymczasowej
  • Kontakt z Wydziałem Obsługi Mieszkańców:

telefoniczny – 0 22 44 35 069

mailowyTen adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Czytaj więcej: Najnowsze wydanie...

Mieszkańcy Wilanowa!

Z przyjemnością oddajemy w Wasze ręce kolejne wydanie Informatora Wilanowskiego.

W trosce o bezpieczeństwo i zdrowie nas wszystkich tym razem decydowaliśmy się tylko na elektroniczną wersję magazynu.

Wydanie dostępne jest TUTAJ.

Życzymy miłej lektury!

Załączniki:
Download this file (INF_NR28_ver10_aktualna.pdf)INF_NR28_ver10_aktualna.pdf[ ]7286 kB

Ze względu na trwający stan epidemii ulega zmianie termin na złożenie oświadczenia potwierdzającego brak zmian w 2020 roku w odniesieniu do wniosku o przyznanie płatności złożonego w roku 2019.

Oświadczenia potwierdzające brak zmian w stosunku do wniosku o dopłaty z roku 2019 można składać od 2 marca 2020 r. Do 8 kwietnia Agencja zarejestrowała 103,5 tys. prawidłowo złożonych oświadczeń.

W tym roku, ze względu na epidemię koronawirusa i konieczność ograniczenia bezpośredniego kontaktu pracowników biur powiatowych z interesantami, ARiMR udostępniła rolnikom szeroki wachlarz możliwości składania oświadczeń – można je wysłać pocztą, złożyć poprzez platformę ePUAP lub wysłać zeskanowane dokumenty pocztą elektroniczną na adres mailowy biura powiatowego,
a oryginał dostarczyć w terminie późniejszym. Dokumenty można również pozostawić
w udostępnionych przy wejściach do biur powiatowych wrzutniach lub urnach.

Rolnicy uprawnieni do złożenia oświadczenia mogą zalogować się do aplikacji eWniosekPlus i złożyć wniosek przez internet. Przyjmowanie wniosków o dopłaty drogą elektroniczną, za pośrednictwem aplikacji eWniosekPlus, ruszyło 15 marca 2020 r. Do 8 kwietnia w ARiMR zarejestrowano blisko 120 tys. e-wniosków.

Zgodnie z zapisami ustawy COVID-19, ze względu na zawieszenie terminu, podpisane oświadczenie potwierdzające brak zmian będzie można złożyć w terminie 15 dni kalendarzowych po odwołaniu stanu zagrożenia epidemicznego (epidemii), ale nie później niż do ostatniego dnia składania wniosków o przyznanie płatności.

Czytaj więcej: Pomoc prawna także dla osób...

Od 26 marca mieszkańcy mogą korzystać z nieodpłatnej pomocy prawnej udzielanej zdalnie przez adwokatów i radców. Także osoby wykluczone cyfrowo, bez dostępu do Internetu.

Czytaj więcej: Przedłużona przerwa w...

Mieszkańcy Wilanowa,

informujemy, że żłobki, przedszkola, szkoły i uczelnie pozostaną zamknięte do 26 kwietnia. Terminy matur i egzaminy dla ósmoklasistów zostaną podane na trzy tygodnie przed ich przeprowadzeniem.

Czytaj więcej: Dzielnicowy Zespół Wsparcia...

W dniu 30 marca br. Prezydent m.st. Warszawy podpisał zarządzenie nr 469/2020 w sprawie powołania Systemu Wsparcia "Warszawa Wspiera", którego celem jest realizacja pomocy osobom pozostającym w przymusowej kwarantannie oraz pomoc mieszkańcom pozostającym w dobrowolnej izolacji lub potrzebującym wsparcia w związku z COVID-19. W naszej dzielnicy powstał Dzielnicowy Zespół "Warszawa Wspiera", którego zadaniem jest organizowanie i realizowanie działań wspierających mieszkańców Dzielnicy Wilanów, w szczególności tych, którzy są najbardziej narażeni. Zespół ma na celu zbieranie informacji od mieszkańców Dzielnicy Wilanów i organizację wsparcia w robieniu niezbędnych zakupów spożywczo – higienicznych oraz wyniesieniu śmieci, by osoby szczególnie zagrożone mogły nie wychodzić z domu, zgodnie z aktualnymi wytycznymi. Dzielnicowy Zespół „Warszawa Wspiera” zaprasza do współpracy i wspólnego działania na rzecz najbardziej zagrożonych mieszkańców, w tym tych do dziś aktywnych (samodzielnych), a jednocześnie w obecnej sytuacji unieruchomionych w swoich mieszkaniach z powodu zagrożenia. Urząd Dzielnicy Wilanów poszukuje podmiotów i organizacji pozarządowych, które chciałyby dołączyć do powyższych działań.

Więcej informacji w Wydziale Spraw Społecznych i Świadczeń pod nr tel: 22 443 49 55, 22 443 49 53, 22 443 49 58 i adresami e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Szanowni Państwo,

 w trosce o dostępność informacji dla wszystkich mieszkańców  przypominamy, że Miejskie Centrum Kontaktu 19115 ma zapewnioną funkcję łączenia się przez stronę internetową z tłumaczem migowym on-line i dostęp do usługi tłumacza na analogicznych zasadach, jak w wypadku stacjonarnych punktów dostępu lokalizowanych bezpośrednio w poszczególnych dzielnicach oraz biurach Urzędu. W ten sposób niesłyszący mieszkańcy mogą pozyskać informacje oraz kontaktować się z pracownikami Urzędu w przypadku konieczności realizacji swoich spraw.