Czytaj więcej: UWAGA! Nowe rozporządzenie...

Szanowni Państwo,

zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 24 marca 2020 roku:

z domu można wychodzić:
• do pracy
• w celu zaspokojenia niezbędnych potrzeb codziennego życia, np. do sklepu, do apteki, na spacer, do lekarza itp.

Przemieszczać się pieszo można maksymalnie w dwie osoby, w odległości nie mniejszej niż 1,5 m (nie dotyczy osób najbliższych, np. członków rodzin)

Decyzją rządu, ograniczenia obowiązują do 11 kwietnia 2020 r.

Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 24 marca 2020 r.zmieniające rozporządzenie w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu epidemii

 

Czytaj więcej: Przekształcenie - opłata...

 

Mieszkańcy, którzy dostali zaświadczenia o przekształceniu przez końcem listopada ubiegłego roku, a nie otrzymali informacji o wysokości opłaty jednorazowej, nie muszą się martwić - zachowują prawo do pełnej bonifikaty.

- Warszawiacy, którzy zgłosili nam zamiar wniesienia opłaty jednorazowej nie mają żadnych powodów do obaw. Mogą spokojnie czekać na dokument, urząd wyliczy im opłatę z bonifikatą za cały, 20-letni okres - mówi Robert Soszyński, zastępca prezydenta m.st. Warszawy.

Warszawiacy, którzy otrzymali zaświadczenie potwierdzające przekształcenie nieruchomości przed 30 listopada 2019 r. w celu zachowania prawa do bonifikaty od wszystkich 20 opłat powinni zgłosić zamiar wniesienia opłaty jednorazowej z bonifikatą w urzędzie dzielnicy lub Zarządzie Mienia Skarbu Państwa (ePUAP, poczta). Po otrzymaniu informacji o wysokości należności (urząd miał na to 14 dni) do końca lutego br. wnieść opłatę jednorazową.

- Część osób nie otrzymała jeszcze tego dokumentu, jednak mogą być spokojni o bonifikatę, nic nie stracą pomimo upływu ustawowego terminu – dodaje wiceprezydent.

Czytaj więcej: „Nie pozwolę ci się zamknąć”...

Chcesz pomóc sklepom, warsztatom, zakładom, pracowniom w twojej okolicy? Martwisz się, że nie będą w stanie przetrwać kwarantanny? Dołącz do kampanii „Nie pozwolę ci się zamknąć”.

Macie swojego ulubionego fryzjera, ukochaną kosmetyczkę, gdzie chodzicie od lat? Świetną kawiarnię czy restaurację pod domem albo cukiernię? Decyzją rządu, wszystkie te miejsca ze względu na zagrożenie koronawirusem są teraz zamknięte, a ich właściciele mierzą się z dużo niższymi obrotami. Jako miasto uruchomiliśmy specjalny program wsparcia, a Krajowa Izba Gospodarcza ruszyła właśnie z akcją, dzięki której każdy z nas może pomóc lokalnym przedsiębiorcom i rzemieślnikom przetrwać ten trudny okres – mówi Michał Olszewski, wiceprezydent m.st. Warszawy.

Obecny kryzys wywołany przez koronawirusa uderzy w pierwszej kolejności w najmniejszych przedsiębiorców. Grozi im zamknięcie zakładów i redukcja etatów. Właśnie teraz kluczowe jest solidarnościowe działanie. Możesz dołączyć do akcji przekazując wybranym przez siebie zakładom zaliczkę na poczet przyszłej usługi oraz zachęcając znajomych do udziału w akcji w mediach społecznościowych.

W ramach akcji „Nie pozwolę ci się zamknąć” wystarczy przekazać właścicielowi swojego ulubionego salonu fryzjerskiego, kawiarni czy pizzerii itp. wsparcie finansowe w postaci zaliczki. Wpłacona dziś kwota pomoże mu pokryć bieżące koszty działalności, natomiast realizacja usługi nastąpi, gdy stan epidemii zostanie oficjalnie zniesiony i przywrócone zostanie pełne funkcjonowanie punktów usługowo-handlowych.

Mikroprzedsiębiorcy to  ogólne określenie pewnej grupy społecznej na rynku pracy. Ale to przecież również bardzo konkretna – dla każdego z nas – pani fryzjerka, która od lat dba o nasze włosy, ulubiona osiedlowa cukiernia, gdzie wpadamy po ciastka do kawy, szewc, który od lat naprawia nam nasze buty. Kropla drąży skałę. Jeśli każdy z nas wesprze choćby jeden taki zakład czy punkt gastronomiczny, to mamy szansę zrobić coś ważnego i uratować niejeden zakład przed zamknięciem – mówi Ewa Janus-Khouri, p.o. dyrektora Biura Komunikacji Krajowej Izby Gospodarczej, inicjatora kampanii.

Jak można pomóc mikroprzedsiębiorcom?
1. Skontaktuj się z mikroprzedsiębiorcą, którego chcesz wesprzeć (mail/telefon/ media społecznościowe).
2. Określ, za jaką usługę/towar chcesz zapłacić.
3. Ustal, jak możesz przekazać zaliczkę (przelew, płatność kartą, gotówka).
4. Ustal indywidualnie z przedsiębiorcą, kiedy możesz otrzymać usługę/towar.
5. Wpłata zaliczki jest dokumentowana fakturą lub – gdy zaliczkę wpłaca osoba fizyczna nieprowadząca działalności gospodarczej – paragonem z kasy fiskalnej. Niektórzy podatnicy, w tym najmniejsi przedsiębiorcy nie muszą posiadać kasy. Ustal indywidualnie, w jaki sposób otrzymasz potwierdzenie zapłaty.

Warto pamiętać, że:
1.    Przyjęcie zaliczki to umowa gwarantująca, że w przyszłości otrzymasz usługę/towar. Zarówno Ty, jak i sprzedający możecie się z niej wycofać. Wtedy zaliczka powinna być zwrócona.
2.    Zgodnie z przepisami prawa cywilnego, roszczenie o rozliczenie zaliczki wygasa z upływem 6 lat od dnia wpłaty (konsumenci). W przypadku umowy zawartej z przedsiębiorcą – 3 lat.

Cała akcja opiera się na wzajemnym zaufaniu i kontakcie klienta i mikroprzedsiębiorcy.  Krajowa Izba Gospodarcza (KIG) nie pośredniczy w tej relacji.

Wykorzystaj media społecznościowe
Mikroprzedsiębiorców można także wesprzeć, działając w mediach społecznościowych. Wystarczy na swoim profilu udostępnić grafiki akcji, przygotowane przez KIG, i rozpowszechnić je wśród swoich znajomych.  Warto też wrzucać własne zdjęcia, pochwalić się udzielonym wsparciem i zachęcać do tego znajomych.

„Nie pozwolę ci się zamknąć” to ogólnopolska kampania Krajowej Izby Gospodarczej realizowana w ramach projektu KIG #SolidarnizBinzesem. Jej celem jest popularyzacja idei finansowego wsparcia mikro- i małych przedsiębiorstw, którym grozi upadłość.

Projekt Krajowej Izby Gospodarczej #SolidarnizBiznesem jest odpowiedzią na trudną i bezprecedensową sytuację gospodarczą związaną ze stanem epidemicznym w Polsce. W ramach projektu realizowane są działania skierowane do przedsiębiorców, izb gospodarczych oraz szeroko zakrojona aktywność doradcza i merytoryczna.

Na stronie www.kig.pl, można zapoznać się z informacjami o akcji, pobrać materiały graficzne oraz dowiedzieć się, jak możemy wziąć udział w akcji jako klienci. Z kolei przedsiębiorcy znajdą tu gotowe propozycje regulaminu akcji oraz materiały do pobrania (plakat, zdjęcia na media społecznościowe), tak aby z powodzeniem mogli włączyć się do akcji. Materiały można także udostępniać bezpośrednio z profili KIG na Facebooku, Twitterze i LinkedIn.

Czytaj więcej: Psychologiczne Centrum...

Mieszkańcy Wilanowa!

Warszawa uruchamia Psychologiczne Centrum Wsparcia dla Rodziców i Uczniów. Od 25 marca będzie można tam znaleźć pomoc w trudnych sytuacjach związanych z pandemią koronawirusa – chodzi przede wszystkim o edukację.

Nauczanie na odległość, lekcje online, prace domowe wysyłane do dzienników elektronicznych – w związku z koronawirusem polska szkoła znalazła się w całkiem nowej sytuacji. To trudny egzamin zarówno dla nauczycieli, jak i uczniów i ich rodziców. Placówki oświatowe od 12 marca nie prowadzą zajęć, nauka prowadzona jest teraz za pośrednictwem internetu. Od środy 25 marca obowiązuje rozporządzenie Ministerstwa Edukacji Narodowej o zdalnym nauczaniu – teraz jest ono obowiązkowe.

- Widzimy, że nauczanie zdalne stwarza sporo problemów. Dzieci i młodzież, ale także ich rodzice, nierzadko odczuwają stres i frustrację. Chcemy im pomóc, dlatego  uruchamiamy Psychologiczne Centrum Wsparcia, w którym będą dyżurować specjaliści, gotowi odpowiedzieć na najtrudniejsze pytania, rozwiać wątpliwości, podpowiedzieć rozwiązania.  Dziękuję nauczycielom, że działają w sposób elastyczny, a rodziców i uczniów zapewniam, że jeśli będzie taka potrzeba, udzielimy im odpowiedniego wsparcia – powiedział prezydent Warszawy, Rafał Trzaskowski.

Czytaj więcej: Akcja przedszkola nr 424 -...

Mieszkańcy Wilanowa,

na co dzień dochodzą do nas informacje dotyczące tego, jak nasi lekarze walczą z epidemią koronawirusa, w jaki sposób angażują się w tę niezwykle ciężką, wymagającą pracę.

Chcąc podkreślić ich ogromny wysiłek, okazać im wsparcie Przedszkole nr 424 im. Królowej Marysieńki postanowiło zorganizować akcję pt. „Korona dla Medyka”.

Odbierzmy koronę wirusowi i przekażmy ją lekarzowi, pielęgniarce, ratownikowi!

Aby wziąć udział w akcji  należy nagrać film, wykonać własnoręcznie pracę plastyczną, laurkę - dowolną techniką, w dowolnej formie np. życzenia, podziękowania.

Wykonane prace plastyczne powinny zostać sfotografowane, a następnie wstawione na stronę: https://www.facebook.com/groups/197667098321588/.

Szczegóły akcji w załączeniu.

Serdecznie zachęcamy Państwa do udziału.

 

 

 

Załączniki:
Download this file (2.jpg)2.jpg[ ]37 kB
Download this file (3.jpg)3.jpg[ ]56 kB

Czytaj więcej: OGRANICZENIE FUNKCJONOWANIA...Szanowni Państwo,

W związku z wprowadzeniem w Polsce stanu zagrożenia epidemicznego wprowadzamy nowe zasady organizacji pracy naszego urzędu.

W celu zminimalizowania ryzyka rozprzestrzeniania się wirusa jesteśmy zmuszeni czasowo ograniczyć ilość miejsc bezpośredniego kontaktu z interesantami.

Od 16 marca 2020 r.:

  • Obsługiwani będą mieszkańcy w sprawach, których charakter wymaga osobistej obecności np. rejestracja pojazdów, odbiór dowodów osobistych czy prawa jazdy, ale po uprzednim telefonicznym umówieniu wizyty (dowody osobiste 022 44 35 085, rejestracja pojazdów 022 44 35 092, prawa jazdy 0 22 44 35 088)
  • Ograniczenie funkcjonowania WOM-u do przyjmowania korespondencji w wyznaczonym miejscu
  • Kontakt z Wydziałem Obsługi Mieszkańców:

telefoniczny – 0 22 44 35 069

mailowyTen adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

  • Przy stanowisku może przebywać tylko jedna osoba – pozostałe osoby proszone są o oczekiwanie przed urzędem w odpowiedniej odległości od siebie
  • Kasa urzędu będzie zamknięta
  • Parking podziemny będzie dostępny w ograniczonym zakresie
  • Mieszkańcy będą mogli przebywać wyłącznie na parterze urzędu w wyznaczonych miejscach
  • Urząd Stanu Cywilnego w Wilanowie będzie nieczynny

Za niedogodności przepraszamy, ale te ograniczenia wynikają z troski o dobro nas wszystkich. Jednocześnie przypominamy, że istnieje możliwość załatwienia spraw urzędowych telefonicznie, mailowo czy przez ePUAP, do czego serdecznie Państwa zachęcamy.

Jeśli możesz #zostańwdomu!

Czytaj więcej: KOMUNIKAT w sprawie decyzji...

 Szanowni Państwo,

W obecnej sytuacji decyzje ustalające wysokość podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego na 2020 rok będą wydawane sukcesywnie i wysyłane do podatnika za pośrednictwem Poczty Polskiej, w miarę możliwości ich realizacji.

Do czasu doręczenia decyzji zobowiązanie podatkowe nie powstaje i w związku z tym podatnik nie ma obowiązku zapłaty podatku i nie będą naliczane z tego tytułu odsetki.

Podatnik dopiero po otrzymaniu decyzji będzie zobowiązany do zapłaty raty podatku w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.

 

Czytaj więcej: Szanowni Państwo, Drodzy...

w związku z zagrożeniem koronawirusem oraz rozpoczynającą się dwutygodniową kwarantanną, wprowadziliśmy działania mające na celu zminimalizowanie rozprzestrzeniania się wirusa. Utrudnienia, z jakimi się Państwo spotkają są nie do uniknięcia, ale staramy się, aby wszystkie podjęte działania były dla Państwa jak najmniej uciążliwe. Proszę mieć na uwadze, że zostały one wdrożone dla wspólnego dobra.

Czytaj więcej: Ogranicz wizyty w urzędach –...

Szanowni Państwo,

w trosce o bezpieczeństwo warszawiaków, apelujemy o ograniczenie osobistych  wizyt w urzędzie. Jednocześnie załączamy linki do stron internetowych, gdzie elektronicznie można załatwić sprawy związane np. z dowodami osobistymi czy meldunkami.

Bez wychodzenia z domu można załatwić wiele spraw administracyjnych. W tym celu należy skorzystać z Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej – ePUAP. Na stronie epuap.gov.pl można założyć konto do załatwiania spraw urzędowych przez Internet.

Korzystaj z usług Warszawa 19115 czynnego non-stop

Do dyspozycji mieszkańców jest również całodobowe Miejskie Centrum Kontaktu Warszawa 19115, gdzie można m.in. zgłosić awarię lub interwencję służb miejskich. Usługi i informacje są dostępne na portalu warszawa19115.pl, za pośrednictwem bezpłatnej aplikacji mobilnej oraz pod numerem telefonu 19115 czynnym całą dobę.Każde zgłoszenie otrzymuje numer, dzięki któremu można sprawdzić, na jakim etapie znajduje się sprawa.

Szczegółowe adresy internetowe do załatwiania spraw urzędowych zamieściliśmy w załączniku.

 

 

 

 

Załączniki:
Download this file (załącznik do komunikatu BAiSO.docx)załącznik do komunikatu BAiSO.docx[ ]18 kB

Czytaj więcej: Informacja dla osób...W związku z zagrożeniem epidemiologicznym osoby, które nie dokonają w terminie 30 dniowym rejestracji pojazdu sprowadzonego z kraju Unii Europejskiej🇪🇺 albo nie zgłoszą w takim samym terminie nabycia/zbycia pojazdu nie będą podlegać karze pieniężnej, o której mowa w art. 140 mb Prawo o ruchu drogowym, jeśli nie miały możliwości dokonania takiego zgłoszenia.

Szanowni Mieszkańcy Wilanowa,

W związku z obecną sytuacją kryzysową, istnieje możliwość odroczenia terminu płatności podatku od nieruchomości lub rozłożenia jej na raty. Decyzje ustalające wysokość podatku na 2020 r. będą wydawane sukcesywnie i doręczane drogą pocztową.

Możliwość odroczenia płatności lub rozłożenia jej na raty
Jeśli po otrzymaniu decyzji nie będziemy w stanie uregulować podatku od nieruchomości, możemy złożyć wniosek o odroczenie terminu płatności lub rozłożenie płatności na dogodne raty.

Decyzje podatkowe wyślemy pocztą Jednocześnie informujemy, że w związku z wprowadzonymi ograniczeniami decyzje ustalające wysokość podatku na 2020 rok będą wydawane sukcesywnie, w miarę możliwości ich realizacji. Ratę podatku należy zapłacić w ciągu 14 dni od daty otrzymania decyzji.
W doręczonej decyzji znajdą się wszystkie informacje dotyczące:
1.    wysokości zobowiązania podatkowego,
2.    terminu zapłaty raty podatku,
3.    nowego indywidualnego numeru rachunku bankowego.

Decyzje podatkowe zostaną wysłane za pośrednictwem Poczty Polskiej za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.
COP zawiesza obsługę bezpośrednią- jakie sprawy podatkowe załatwimy przez Internet?

Aby ograniczać ryzyko rozprzestrzeniania się koronawirusa, za pośrednictwem Internetu można w Centrum Obsługi Podatnika załatwić następujące sprawy:
1.    ustalenie/określenie/korekta zobowiązania podatkowego z tytułu podatku od nieruchomości od osób fizycznych i prawnych: warszawa19115.pl/szukasz-informacji/podatki-oplaty/podatki-i-oplaty-lokalne/;
2.    ustalenie/określenie/korekta zobowiązania podatkowego z tytułu podatku leśnego od osób fizycznych i prawnych warszawa19115.pl/zobowiazania-podatkowego-z-tytulu-podatku-lesnego-od-osob-fizycznych-i-prawnych;
3.    ustalenie/określenie/korekta wysokości zobowiązania podatkowego z tytułu podatku rolnego od osób fizycznych i prawnych  warszawa19115.pl/zobowiazania-podatkowe-z-tytulu-podatku-rolnego-od-osob-fizycznych-i-prawnych.

Formularze podatkowe oraz dodatkowe informacje są dostępne tu.

Masz pytanie? Skontaktuj się z Centrum Obsługi Podatnika
Mieszkańcy mogą kontaktować się z COP telefonicznie - w tym celu uruchomiliśmy dodatkowe numery (czynne od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-16.00):
- 519-066-098
- 514-603-566
- 509-647-711
- (22) 325-91-41
- (22) 325-91-42
- (22) 443-99-91.

Wszelką korespondencję do COP można wysyłać za pośrednictwem epuap.gov.pl, czyli konta do załatwiania spraw urzędowych przez Internet oraz elektronicznie na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Czytaj więcej: Zmiana zasad rekrutacji do...Zmiana zasad rekrutacji do przedszkoli i I klas szkół podstawowych w związku z koronawirusem.

Wnioski przyjmowane będą do 20 marca. Rodzice mogą skorzystać z dwóch sposobów:

1. Wysłać skan wniosku i pozostałych dokumentów drogą mailową na adres placówki. Adresy mailowe i numery telefonów placówek można znaleźć na stronach przedszkoli lub na stronie Biura Edukacji www.edukacja.warszawa.pl

2. Dostarczyć dokumenty w wersji papierowej do placówki. W placówce zachowane są zaostrzone reguły sanitarne: płyn do dezynfekcji rąk, ograniczony kontakt z pracownikami, zachowanie odpowiedniego, 1.5 metrowego dystansu między obecnymi w budynku. Ewentualne konsultacje udzielane są wyłącznie telefonicznie i mailowo.

W przypadku niemożności otrzymania z zakładu pracy zaświadczenia placówki będą przyjmować oświadczenia rodziców o późniejszym dostarczeniu zaświadczenia z zakładu pracy.

Szanowni Państwo,

w związku z aktualną sytuacją zagrożenia epidemiologicznego, Zarząd ElektroEko podjął decyzję o wstrzymaniu, od dnia 14.03 br. - do odwołania, realizacji zleceń odbioru ZSEE z gospodarstw domowych, oraz obsługi sobotnich punktów zbierania na terenie Warszawy.

W przypadku poprawy sytuacji, która umożliwi przywrócenie funkcjonowania systemu w dotychczasowym zakresie, zostaną Państwo o tym poinformowani w oddzielnej korespondencji.

 

Czytaj więcej: Bezpośrednia obsługa...

Szanowni Państwo,

w związku z zagrożeniem koronavirusem SARS-CoV-2 bezpośrednia obsługa klientów urzędu w poniedziałki realizowana będzie w godz. 08.00 - 16.00.

W załączeniu zamieszczamy stosowne ogłoszenie Prezydenta m.st. Warszawy.

 

 

Załączniki:
Download this file (wom.pdf)wom.pdf[ ]438 kB