b_450_0_16777215_00_images_plakaty_BP_budet-partycypacyjny---5.-edycja.pngPrzestrzeń Warszawy zmienia się dzięki aktywności mieszkańców i ich pomysłom. Za nami już cztery edycje budżetu partycypacyjnego, w których mieszkańcy stolicy zdecydowali o przeznaczeniu prawie 200 mln zł z budżetu miasta. W kolejnej, piątej edycji warszawiacy zdecydują o przeznaczeniu ponad 64 mln zł. W Wilanowie kwota przeznaczona na realizację pomysłów w piątej edycji budżetu partycypacyjnego wynosi 2 mln zł. W każdej dzielnicy powołano zespół ds. budżetu partycypacyjnego. Jego skład w Wilanowie określa uchwała nr 541/IV/2017 Zarządu Dzielnicy Wilanów z 25.10.2017 r. w sprawie powołania dzielnicowego Zespołu ds. budżetu partycypacyjnego na rok 2019. 8 listopada 2017 r. o godz. 17.00 zapraszamy na I posiedzenie dzielnicowego Zespołu ds. budżetu partycypacyjnego, które odbędzie się w Urzędzie Dzielnicy Wilanów, ul. Klimczaka 2, sala 233 II piętro. W porządku spotkania jest omówienie podziału dzielnicy na obszary, kwoty i harmonogramu V edycji. 

Co nowego w piątej edycji?
• Spotkania otwarcia przed rozpoczęciem zgłaszania pomysłów. W każdej dzielnicy, 30 listopada 2017 roku, odbędą się spotkania, na których pracownicy urzędu wyjaśnią zasady budżetu partycypacyjnego oraz przedstawią plany inwestycyjne dzielnicy na najbliższe lata.
• Przyjazne papierowe formularze. Formularz zgłaszania projektu i karta do głosowania zawierają instrukcje oraz podpowiedzi dotyczące wypełniania poszczególnych pól.
• Zmiany dotyczące popierania zgłaszanych projektów. Na liście poparcia projektu nadal trzeba zebrać 30 podpisów mieszkańców Warszawy, ale co najmniej 15 osób musi być mieszkańcami danego obszaru dzielnicy (w przypadku zgłoszenia projektu o charakterze lokalnym) lub danej dzielnicy (w przypadku zgłoszenia projektu o charakterze ogólnodzielnicowym).
• Możliwość wyznaczenia osoby do kontaktu. Projektodawca może wyznaczyć do kontaktu z pracownikami urzędu jedną osobę spośród pozostałych projektodawców. Z tą osobą będą uzgadniane wszelkie kwestie dotyczące zgłoszonego projektu.
• Wprowadzanie zmian wspólnie z pracownikami urzędu. Na etapie dyskusji o pomysłach, projektodawcy będą mogli wprowadzać zmiany w zgłoszonych pomysłach razem z urzędnikiem odpowiedzialnym za weryfikację danego projektu.
• Dodatkowe kryterium wyboru projektów - wymóg uzyskania co najmniej 30 głosów w głosowaniu. Realizowane będą tylko te projekty, na które zagłosowało co najmniej 30 osób, które oddały ważny głos w danym obszarze.

HARMONOGRAM:

spotkania otwarcia – 30 listopada 2017 roku
zgłaszanie pomysłów – od 1 grudnia 2017 roku do 22 stycznia 2018 roku
weryfikacja zgłoszonych projektów – od 23 stycznia do 8 maja 2018 roku
dyskusje o pomysłach – od 26 lutego do 18 marca 2018 roku
odwołania i ponowna weryfikacja – od 8 maja do 25 maja 2018 roku
głosowanie na pomysły – od 15 czerwca do 30 czerwca 2018 roku
ogłoszenie wyników głosowania – do 13 lipca 2018 roku